Klasa IV, język rosyjski

Temat: Повторительный урок (8,9 ступень). Lekcja powtórzeniowa.

Nie będę podawać numeru stron tylko numer zadania i dział, ponieważ numery stron różnią się w zależności od wydania książki.

Podane zadania dotyczą działu powtórzeniowego 8,9

  • Kontynuuj ćwiczenia powtórzeniowe.
  • Przeczytaj tekst z ćw. 6 (kilkukrotnie aby czytanie było płynne).
  • W ćw. 7 wypisz jak najwięcej rzeczy które widzisz na obrazkach (oczywiście w języku rosyjskim) Pisownie sprawdzaj przeglądając książkę (co najmniej 5 wyrazów do każdej ilustracji).
  • W ćw. 8 odszukaj słowa zawierające znak twardy (ъ).
  • W ćw. 9 - przepisz całe zdania, a w miejscu obrazka wpisz odpowiednie słowo.
  • Wypisz w zeszycie w kolejności małe i wielkie litery alfabetu (samogłoski na czerwono, spółgłoski na niebiesko, a znaki na zielono)
  • Powtórz sobie wierszyk o alfabecie: Алфавит мы уже знаем.
  • W miarę możliwości prześlij do sprawdzenia zdjęcia ćw. 7 i 9 na podany adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 27.03.

 

Temat: Wymowa spółgłosek twardych ж, ш i miękkich ч, щ.

  • Zaczynamy nowy dział (dział 10). Na początek przeczytaj słówka które są rozmieszczone na pierwszych dwóch stronach działu 10. Większość z nich powinieneś już znać. Twoim zadaniem jest zrobienie słowniczka. Wypiszę kilka trudniejszych słów, a resztę zrobisz już samodzielnie.

кукла -lalka

хомяк -chomik

бабочка -motyl

игрушка -zabawka

мужчина -mężczyzna

женщина -kobieta

ребёнок- dziecko

Słowa przepisuj uważnie, nie gub liter i nie pisz drukowanymi literami. Jeśli masz nadal problem z literami sprawdzaj jak je pisać poprawnie. To ważne!

  • Spółgłoski ж i ш wymawiamy twardo, zaś ч i щ miękko. Spróbuj przeczytać poprawnie słowa z ćw. 2, zrób to kilkukrotnie (jeżeli posiadasz płytę CD odsłuchaj nagrania).
  • Jeśli chcemy zapytać o kogoś lub coś używamy zwrotów:

Кто это? - Kto to jest?

Что это? - Co to jest?

  • Przeczytaj pytania i odpowiedzi z ćw. 3, zwróć uwagę na intonację, tak aby pytanie brzmiało jak pytanie a nie zdanie twierdzące.
  • Wykonaj ćw. 6 i 7.
  • Utrwalaj nowe słownictwo.