Klasa VI, język rosyjski

Temat: Упражнения в употреблении глаголов: писать, звонить, посылать, переписываться.

Nie będę podawać numeru stron tylko numer zadania i dział, ponieważ numery stron różnią się w zależności od wydania książki.

Wszystkie podane zadania dotyczą działu 5.

  • Przeczytaj podane w ćw. 4 (dział 5) nagłówki, przetłumacz je i dopasuj po jednym z nich do dialogów z ćw. 3 (trzy z tytułów nie pasują do żadnego dialogu).
  • Przypomnij sobie z jakimi pytaniami łączą się podane w temacie czasowniki. Pomoże Ci w tym żółta ramka pod ćw. 4.

глагол-czasownik.

  • Korzystając z ramki i dialogów przetłumacz zdania z ćw. 5.
  • Przetłumacz zdania na język polski (tłumaczenie prześlij do sprawdzenia na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do piątku 27.03.)
  1. Ты можешь позвонить ей на мобильный.
  2. Павел написал письмо бабушке.
  3. Вика отправила другу e-mail по электронной почте.
  4. Подруги Бориса переписываются по Интернету.
  5. Вчера я позвонила Монике.
  6. Папа отправил заказне письмо.
  7. Запиши адрес моей электронной почты, будем переписываться.
  8. Мы любим писать письма друг другу.

 

 

Temat: Tworzymy stopień wyższy przymiotników.

имя прилагательное - przymiotnik

средняя степень прилагательных - stopień wyższy przymiotników

  • Zapoznaj się z żółtą ramką pod ćw.5

Jak tworzymy stopień wyższy przymiotników?

  • Przez dodanie do tematu przyrostka -ее
  • Przez dodanie do tematu przyrostka
  • Za pomocą przyrostka -ше
  • Zmiana tematu
  • Przez dodanie do stopnia równego wyrazów: более (bardziej), менее (mniej).

W ramce masz przykłady, więc robiąc zadania korzystaj z nich. W razie trudności z nowymi słowami skorzystaj ze słownika (удобный-wygodny, дешёвый-tani, плохой-zły, хуже-gorszy).

  • Wykonaj zadanie 6 i 7. W ćw. 6 w miejsce kropek wpisz odpowiednie słowo nie zmieniając jego formy!
  • Dla utrwalenia przepisz przykłady stopniowania przymiotników z ramki do zeszytu, a końcówki zaznacz kolorem.
  • Zwróć uwagę na konstrukcje:

интереснее (чего?) - ciekawsze (od czego?)

интереснее чем (что?) - ciekawsze niż (co?)

  • Utwórz stopień wyższy od następujących przymiotników: интересный, удобный, маленький, хороший, высокий, молодой, красивый, низкий.