Do wykonania 17 marca 2020 klasa 8
wos
Temat: Media i opinia publiczna – zawód dziennikarz
- Ze strony 160 przeczytaj zasady etyki dziennikarskiej
- Przeczytaj infografikę z podręcznika str. 160
- Przeczytaj recenzję filmu Ocaleni https://www.filmweb.pl/reviews/recenzja-filmu-Ocaleni-23257
oraz obejrzyj https://tvn24.pl/raporty/uwiezieni-w-jaskini-rr1292-2592378 - tekst i film Szczęśliwa trzynastka (na dole strony)
- Wypowiedz się na temat: W jakich sytuacjach, wg Ciebie najważniejsze są fakty a kiedy mogą im towarzyszyć opinie. Wymień 2 fakty i 2 opinie prezentowane w filmie. Wypowiedź nie powinna zająć więcej niż pół strony A4. Wyślij ją na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 20 marca koniecznie podpisując własnym nazwiskiem.
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu Ustrój Rzeczypospolitej Polskiej
Przygotowując się do sprawdzianu:
- Przeczytaj notatki w zeszycie
- Przeczytaj treść poszczególnych tematów zwracając uwagę na zdjęcia i infografiki.
- Przeczytaj i spróbuj rozwiązać Ćwiczenia po każdym temacie (Uwaga: wykonujesz je „dla siebie”, nie musisz mieć zapisanych rozwiązań w zeszycie przedmiotowym)
- Wykonaj na piśmie test ze strony 165 w podręczniku. Wyślij rozwiązania (z oznaczeniem zadań, w wersji elektronicznej lub wyraźne zdjęcie) do 24 marca 2020 na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Pamiętaj o podpisaniu pracy.
Sprawdzian odbędzie się po wznowieniu stacjonarnej nauki (jeśli uda się do 2 tygodni).
geografia
Temat: Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej
Powtórzenie
- Przypomnij sobie ukształtowanie powierzchni, krainy geograficzne i zasięg stref klimatycznych w Ameryce Północnej.
Nowe treści
- Obejrzyj w zapisanej kolejności
https://www.youtube.com/watch?v=pOk75I4tJdQ
https://www.youtube.com/watch?v=2s-LCRiNTx8
https://www.youtube.com/watch?v=i4p2JQtKMac
- Za pomocą obejrzanych filmów i podręcznika strony 110 i 112 porównaj sposób powstawania tornad i cyklonów. Porównanie wpisz do zeszytu, podkreśl różnice.
- Wymień w punktach w zeszycie skutki tornad i cyklonów oraz nazwy stosowane dla tajfunów w różnych regionach świata (film i podręcznik str. 112 i 114). Uwaga – nie przepisuj tabel!
- W podręczniku str. 111 obejrzyj na mapie zasięg Alei Tornad. Jakie to krainy geograficzne.
Podsumowanie
- Wypełnij ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str. 50 – 51
Dla chętnych
Wypełnij ćwiczenie 6 str. 52 w zeszycie ćwiczeń
informatyka
Pracuj w chmurze nad prezentacją.
W razie trudności cały tekst można ściągnąć z tego linku
https://drive.google.com/file/d/1sOol8nhfUOL0N96F95dHT7BaKGWpE_9R/view?usp=sharing