Do wykonania 17 marca 2020 klasa 8

wos

Temat: Media i opinia publiczna – zawód dziennikarz

  1. Ze strony 160 przeczytaj zasady etyki dziennikarskiej
  2. Przeczytaj infografikę z podręcznika str. 160
  3. Przeczytaj recenzję filmu Ocaleni https://www.filmweb.pl/reviews/recenzja-filmu-Ocaleni-23257

oraz obejrzyj https://tvn24.pl/raporty/uwiezieni-w-jaskini-rr1292-2592378 - tekst i film Szczęśliwa trzynastka (na dole strony)

  1. Wypowiedz się na temat: W jakich sytuacjach, wg Ciebie najważniejsze są fakty a kiedy mogą im towarzyszyć opinie. Wymień 2 fakty i 2 opinie prezentowane w filmie. Wypowiedź nie powinna zająć więcej niż pół strony A4. Wyślij ją na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 20 marca koniecznie podpisując własnym nazwiskiem.

Temat: Powtórzenie wiadomości z działu Ustrój Rzeczypospolitej Polskiej

Przygotowując się do sprawdzianu:

  1. Przeczytaj notatki w zeszycie
  2. Przeczytaj treść poszczególnych tematów zwracając uwagę na zdjęcia i infografiki.
  3. Przeczytaj i spróbuj rozwiązać Ćwiczenia po każdym temacie (Uwaga: wykonujesz je „dla siebie”, nie musisz mieć zapisanych rozwiązań w zeszycie przedmiotowym)
  4. Wykonaj na piśmie test ze strony 165 w podręczniku. Wyślij rozwiązania (z oznaczeniem zadań, w wersji elektronicznej lub wyraźne zdjęcie) do 24 marca 2020 na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Pamiętaj o podpisaniu pracy.

Sprawdzian odbędzie się po wznowieniu stacjonarnej nauki (jeśli uda się do 2 tygodni).

geografia

Temat: Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej

Powtórzenie

  1. Przypomnij sobie ukształtowanie powierzchni, krainy geograficzne i zasięg stref klimatycznych w Ameryce Północnej.

Nowe treści

  1. Obejrzyj w zapisanej kolejności

https://www.youtube.com/watch?v=pOk75I4tJdQ

https://www.youtube.com/watch?v=2s-LCRiNTx8

https://www.youtube.com/watch?v=i4p2JQtKMac

  1. Za pomocą obejrzanych filmów i podręcznika strony 110 i 112 porównaj sposób powstawania tornad i cyklonów. Porównanie wpisz do zeszytu, podkreśl różnice.
  2. Wymień w punktach w zeszycie skutki tornad i cyklonów oraz nazwy stosowane dla tajfunów w różnych regionach świata (film i podręcznik str. 112 i 114). Uwaga – nie przepisuj tabel!
  3. W podręczniku str. 111 obejrzyj na mapie zasięg Alei Tornad. Jakie to krainy geograficzne.

Podsumowanie

  1. Wypełnij ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str. 50 – 51

Dla chętnych

Wypełnij ćwiczenie 6 str. 52 w zeszycie ćwiczeń

 informatyka

Pracuj w chmurze nad prezentacją.

W razie trudności cały tekst można ściągnąć z tego linku

https://drive.google.com/file/d/1sOol8nhfUOL0N96F95dHT7BaKGWpE_9R/view?usp=sharing