Całodobowy Dziecięcy Telefon Zaufania (800 12 12 12 ) i dedykowany młodym ludziom czat
internetowy
Zważywszy na sytuację związaną z panującą pandemią koronawirusa oraz wiążącymi się z nią
przymusem izolacji, ograniczenia kontaktów, w tym też utrudnionej możliwości uzyskania pomocy
psychologicznej, Rzecznik Praw Dziecka zainicjował przedsięwzięcie stanowiące jedną z możliwości
odpowiedzi na potrzeby dzieci i młodzieży zmagających się z kryzysem psychiczny:
całodobowy Dziecięcy Telefon Zaufania – 800 12 12 12,
dedykowany młodym ludziom czat internetowy prowadzony przez profesjonalnych
psychologów.
Podejmując kontakt za pośrednictwem tych dwóch kanałów komunikacji dziecko uzyskać może
natychmiastowe wsparcie, podzielić się swoimi przeżyciami i wspólnie ze wspierającą osobą dorosłą
zastanowić się nad rozwiązaniem swoich problemów.
Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka wspomogła Telekomunikacja Polska (obecnie
Orange), jako operator telekomunikacyjny zaangażowany społecznie w pomoc dzieciom. Dzięki tej
współpracy dzwoniący pod numer telefonu zaufania nie ponoszą żadnych kosztów.
Także wspomniany wcześniej czat internetowy ma charakter nieodpłatny, nie wymaga również
logowania ani instalowania aplikacji. Komunikacja odbywa się na stronie internetowej rzecznika –
brpd.gov.pl, a obsługujący czat eksperci są osobami profesjonalnie przygotowanymi do udzielania
dzieciom i młodzieży takiego wsparcia.