- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa IV
- Odsłony: 992
KLASA IV
02.03.2021 r.
Урок
Тема: Учим „Песенку о буквах”
Czytamy tekst piosenki.
Zwróć uwagę na słowniczek przy tekście. Spróbuj zrozumieć ogólne sens piosenki.
Powtarzamy słowa piosenki pojedynczo, a następnie chórem.
Wysłuchaj piosenki o literkach kilkukrotnie, aby osłuchać się z tekstem.
https://www.youtube.com/watch?v=JTTDyLsKgO4
Przepisz starannie tekst piosenki do zeszytu (dwie zwrotki i refren).
PRACA DOMOWA: Naucz się czytać słów piosenki „Песенка о буквах”.
Wyślij na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub mojego Messengera nagranie
głosowe jak czytasz piosenkę (do 05.03.2021 r.)
04.03.2021 r.
Урок
Тема: Test rozdziałowy
W ramach podsumowania działu 10 wykonaj ćwiczenia z testu rozdziałowego. Odpowiedzi
prześlij do poniedziałku (08.03.2021 r.)
PLIK PDF
https://drive.google.com/file/d/1KXL8X5ySuKnjaLsCdZkX3fm8ohT2Ci36/view?usp=sharing
- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa IV
- Odsłony: 1013
KLASA IV
23.02.2021 r.
25.02.2021 r.
Урок
Тема: Кто это? Что это? – rozwiązujemy karty pracy
W ramach utrwalenia materiału przez dwie lekcje rozwiązujemy ćwiczenia z kart
pracy.
Proszę o pobranie kart i wydrukowanie ich na lekcje, tak aby każdy mógł je na
bieżąco uzupełniać podczas zajęć.
PLIK PDF
https://drive.google.com/file/d/19kD83gfAp39CrQZ2toOcqlEFgMo5wlOn/view?usp=sharing
- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa IV
- Odsłony: 1093
KLASA IV
09.02.2021 r.
Урок
Тема: Wymowa spółgłosek twardych ж, ш i miękkich ч, щ.
Zaczynamy nowy dział (dział 10). Na początek przeczytaj słówka które są
rozmieszczone na pierwszych dwóch stronach działu str.72-73. Większość z nich
powinieneś już znać. Twoim zadaniem jest zrobienie słowniczka. Wypiszę kilka
trudniejszych słów, a resztę zrobisz już samodzielnie.
кукла -lalka
хомяк -chomik
бабочка -motyl
игрушка -zabawka
мужчина -mężczyzna
женщина -kobieta
ребёнок- dziecko
Słowa przepisuj uważnie, nie gub liter i nie pisz drukowanymi literami. Jeśli masz
nadal problem z literami sprawdzaj jak je pisać poprawnie. To ważne!
Spółgłoski ж i ш wymawiamy twardo, zaś ч i щ miękko. Spróbuj przeczytać
poprawnie słowa z ćw. 2/74, zrób to kilkukrotnie (jeżeli posiadasz płytę CD odsłuchaj
nagrania).
Jeśli chcemy zapytać o kogoś lub coś używamy zwrotów:
Кто это? - Kto to jest?
Что это? - Co to jest?
Przeczytaj pytania i odpowiedzi z ćw. 3/74, zwróć uwagę na intonację, tak aby pytanie
brzmiało jak pytanie a nie zdanie twierdzące.
Wykonaj ćw. 6 i 7/77-78 (ustnie)
PRACA DOMOWA: Ćw. 6,7/77-78 (pisemnie). Utrwalaj nowe słownictwo.
11.02.2021 r.
Урок
Тема: Как тебя зовут? Ćwiczenia w użyciu konstrukcji.
Przeczytaj informacje z żółtej ramki str.76. Zrób notatkę w zeszycie na temat jak się
przedstawiamy, jak pytamy o imię lub nazwisko innej osoby, jak odpowiadamy na te
pytania.
Czytamy dialogi z ćw.5/75. Zwróć uwagę jak czytamy słowo его (jewo).
Przeczytaj ramkę str.78. Zwróć uwagę jakich form używamy przedstawiając osoby lub
zwierzęta rodzaju żeńskiego, a jakich rodzaju męskiego.
Przetłumacz na język polski:
1. Как тебя зовут?
2. Как твоя фамилия?
3. Как зовут твою маму?
4. Как зовут твоего папу?
5. Как зовут твою кошку?
Odpowiedz po rosyjsku na pytania z ćw. 8 /79 (jeśli w pytaniu mamy твою w
odpowiedzi piszemy мою, a jeśli w pytaniu mamy твоего to piszemy моего, tak jak
w ramce)
подруга - koleżanka
PRACA DOMOWA: Przepisz starannie tekst z ćw. 9/79 i odpowiedz pisemnie na
pytania z ćw. 8.
- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa IV
- Odsłony: 1041
KLASA IV
16.02.2021 r.
Урок
Тема: Меня зовут Борис - ćwiczenia w tłumaczeniu
W oparciu o informacje z żółtych ramek wykonaj ćw.10/79
Przeczytaj informacje zawarte w ćw. 11/80. Wzorując się na wypowiedzi Borysa
przedstaw się w ten sam sposób. Napisz jak masz na imię, z której klasy jesteś i ile
masz lat.
ученик - uczeń
ученица - uczennica
Wykonaj ćw.12/80. Zacznij tak:
Мою подругу (moja koleżanka)……
Uzupełnij dialog z ćw. 13/80
PRACA DOMOWA: Wykonaj karty pracy
PLIK PDF
https://drive.google.com/file/d/1cx-GBCQaGB6S-lJG3UteS0f5ULbFd5HF/view?usp=sharing
18.02.2021 r.
Урок
Тема: Utrwalenie poznanych konstrukcji.
Przeczytaj żółtą ramkę str.79 o imionach odojcowskich. Zrób notatkę w zeszycie.
1.Tworzenia imienia odojcowskiego dla imienia zakończonego na spółgłoskę twardą.
Dodajemy jedynie sufiks -ович (dla syna) lub -овна (dla córki) do tematu, czyli
całego imienia ojca.
Иван (-ович) - Иванович
Иван (-овна) - Ивановна
2. Tworzenie imienia odojcowskiego dla imion zakończonych na –ь. W tym
przypadku odrzucamy miękki znak i dodajemy sufiks -евич dla mężczyzny i - евна
dla kobiety.
Игорь (-евич) - Игоревич
Игорь (-евна) - Игоревна
3. Tworzenie imienia odojcowskiego dla imion zakończonych na –й. W tworzeniu
imienia odojcowskiego tą metodą pomijamy -й i dodajemy -евич lub -евна.
Сергей (-евич) - Сергеевич
Сергей (-евна) - Сергеевна
Wykonaj ćw.15/81 Ułóż zdania z rozsypanki. Korzystaj z wcześniejszych ramek.
Przypomnij sobie konstrukcję, której używamy jak mówimy, że coś posiadamy.
У меня - Ja mam
У тебя - Ty masz
У него - On ma
У неё - Ona ma
У них - Oni mają
Jak powiemy? Przetłumacz zdania pisemnie w zeszycie.
1. Ja mam kota.
2. Ty masz psa.
3. Ona ma brata.
4. Paweł ma rybki.
5. Masza ma lalkę.
Przykład: Borys ma koleżankę - У Бориса подруга.
Zrób ćw.16
PRACA DOMOWA: Przeczytaj z niebieskiej ramki informacje o Matrioszce i zrób
notatkę w zeszycie str. 81. Narysuj lub wydrukuj, pokoloruj i wklej do zeszytu
Matrioszkę. Obrazek podpisz po rosyjsku
DLA CHĘTNYCH: wykonaj ćwiczenie polegające na utworzeniu imion
odojcowskich.
PLIK PDF
https://drive.google.com/file/d/1C0v2dv8qmkwXVgcU_8txuzWWft3jduEP/view?usp=sharing
- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa IV
- Odsłony: 1031
KLASA IV
02.02.2021 r.
Урок
Тема: Powtórzenie wiadomości z działów 8-9
Wykonujemy ćwiczenia z podręcznika, przygotowujemy się do sprawdzianu.
04.02.2021 r.
Урок
Тема: Sprawdzian wiadomości z działów 8-9
Pobierz sprawdzian i wykonaj ćwiczenia. Do sprawdzianu dołączone jest również nagranie z
dyktandem. Pamiętaj, aby pisać starannie, to bardzo ważne i ma wpływ na ocenę. Na
napisanie i odesłanie sprawdzianu na mojego Messengera masz czas dzisiaj (4.02.2021 r.) do
godziny 17.00. Powodzenia!
PLIK PDF
https://drive.google.com/file/d/1LC_o1fc8yUGFRi0OGy-lI5TkNEALV9ac/view?usp=sharing
NAGRANIE
https://drive.google.com/file/d/1SKCPmIsa-kvp8LzD-IiWpwyzgokxVkex/view?usp=sharing
Strona 3 z 6