KLASA VI
11.05.2021 r.
Temat: Смотрим мультики - poznajmy bohaterów rosyjskich bajek
 W języku rosyjskim czasownik идёт ma różne znaczenia
Идёт человек. – Człowiek idzie.
Идёт спектакль / фильм. - Spektakl / film jest grany.
Идёт дождь / снег. - Deszcz / śnieg pada.
 Wykonaj ćw.4 (ułóż po jednym pytaniu do każdego z dialogów z ćw.3)
 Przeczytaj niebieską ramkę o bohaterach filmów rysunkowych. Zwróć uwagę na
rosyjskie tytuły bajek. Zapisz je do zeszytu.
 Odszukaj w Internecie informacji o bajkach: Ну, погоди! i Крокодил Гена. Zrób
notatkę na ten temat: kim są bohaterowie tych bajek, o czym opowiadają bajki?
 Obejrzyj bajki i zrób ilustrację do jednej z nich (tytuł obrazka to tytuł bajki po
rosyjsku).
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=Xne0vgrUBBo
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=gVEHBYHj8Sk

14.05.2021 r.
Temat: Давай, пойдём в театр - работа с текстом
Dział 7
 Przeczytaj uważnie wypowiedzi 5 osób z ćw. 5 i wykonaj ćw. 6. Zaznacz, które ze
zdań jest prawdziwe (+), a które fałszywe (-).
 Zwróć uwagę na nazwiska rosyjskich pisarzy, kompozytorów i tytuły ich dzieł
(książki, balety, przedstawienia). Wypisz kilka z nich, tworząc w zeszycie notatkę.
Писатели: Александр Пушкин (Евгений Онегин)
Лев Толстой (Война и Мир)
Федор Достоевский (Братья Карамазовы) …
Композитор: Пётр Чайковский (Лебединое озеро, Щелкунчик) …
 Zapisz w zeszycie wyrażenia z ramki pod ćw. 5
 Obejrzyj poniższe linki:
https://www.youtube.com/watch?v=3LZMaM0lKto
https://www.youtube.com/watch?v=5wz9espkEXo
Który balet spodobał Ci się bardziej?
 Wykonaj zadania z kart pracy
Polecenia do ćwiczeń:
ćw. 4 – podpisz elementy fotografii
ćw. 5 – ułóż sylaby
ćw. 6 – dobierz słowa do określeń
ćw. 7 – odszukaj 5 słów związanych z działem 7
PLIK PDF

https://drive.google.com/file/d/1S07xZx5IwzmXrZDJ5spqQRFLIYEq2Ngj/view?usp=sharing