- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa VI
- Odsłony: 1133
https://drive.google.com/file/d/11aoPWt-kS-okyNROhY2tFpKIJYt8zVqp/view?usp=sharing
- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa VI
- Odsłony: 1134
KLASA VI
20.04.2021 r.
Temat: „С днём рождения” - ćwiczenia w tłumaczeniu
Wysłuchaj tekstu z ćw. 15 (dział 6). Następnie postaraj się go samodzielnie
przeczytać.
NAGRANIE CD 35
https://drive.google.com/file/d/1Wt_06P20EvmAv2oIzYF-3G0h5rtKbyo_/view?usp=sharing
Przetłumacz cały tekst. Skorzystaj ze słownika lub tłumacza internetowego np.
https://translate.yandex.ru/?lang=ru-pl (możesz użyć klawiatury ekranowej do
wpisywania słów w j. rosyjskim). Tłumaczenie prześlij do sprawdzenia do piątku.
Pobierz i wypełnij karty pracy.
Tłumaczenie poleceń do zadań:
ćw. 1 – Rozwiąż krzyżówkę
ćw. 2 – Rozwiąż zagadki
ćw. 3 – Odszukaj 5 słów związanych z działem 6
ćw. 4 – Połącz słowa i zapisz je.
PLIK PDF
https://drive.google.com/file/d/1BJPXCwp75rpnPG2R8leMBEAxNP2_8Pq6/view?usp=sharing
23.04.2021 r.
Temat: Tworzymy tryb rozkazujący – ćwiczenia gramatyczne
Ćwiczenia dotyczą działu 6.
повелительное наклонение – tryb rozkazujący
Przeczytaj informację dotyczącą tworzenia trybu rozkazującego czasowników. Zrób
notatkę w zeszycie.
Dopisz wyjątki: пить - пей - пейте
есть – ешь – ешьте
давать - давай - давайте
Wykonaj ćw. 10 (W pierwszej kolumnie utwórz formę pierwszej osoby liczby
pojedynczej, w kolejnej tryb rozkazujący – liczba pojedyncza i na końcu tryb
rozkazujący – liczba mnoga).
W przepisie z ćw. 11 podkreśl i wypisz formy trybu rozkazującego. Jest to przepis na
rosyjskie bliny. Osoby chętne (na ocenę) mogą przygotować bliny, zrobić zdjęcie i
przesłać na Messengera. (Można skorzystać z przepisu podanego w podręczniku lub
znaleźć przepis w Internecie).
Wykonaj ćw. 12 – przekształć zdania w taki sposób, aby użyć formy trybu
rozkazującego.
- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa VI
- Odsłony: 1139
KLASA VI
13.04.2021 r.
Temat: На завтрак я ем хлеб и пью чай. Odmiana czasowników: есть i пить
Zapoznaj się z odmianą czasowników есть i пить (żółta ramka pod ćw. 4). Przepisz
odmianę do zeszytu. Podkreśl znaki miękkie.
Wykonaj ćw. 5 (wstaw czasowniki есть lub пить w odpowiedniej formie).
Zapoznaj się z ramkami pod ćw. 5
Wykonaj następujące ćwiczenie (wyrażenia z nawiasów przetłumacz na język
rosyjski):
1. На завтрак я часто (jem kanapki z serem i piję herbatę) __________
2. На обед я люблю (jeść ziemniaki z mięsem) __________
3. Во время перемены мы идём (na stołówkę) __________
4. Папа пригласил маму (do restauracji) __________
5. Сегодня вечером знакомые мамы идут (do kawiarni) __________
Przeczytaj notatkę z niebieskiej ramki pod ćw. 14, dotyczącą tradycyjnych dań kuchni
rosyjskiej.
PRACA DOMOWA: Wypisz dania kuchni rosyjskiej (polskie i rosyjskie nazwy).
Wybierz trzy z nich i poszukaj o nich informacji w Internecie (z czego są robione, jak
wyglądają?).
16.04.2021 r.
Temat: В ресторане - составляем диалоги
Ćwiczenia dotyczą działu 6
Zapoznaj się ze zwrotami z żółtej ramki pod ćw. 6. Jakich zwrotów używa kelner, a
jakich gość w restauracji?
Uzupełnij dialog z ćw. 8
Na podstawie wyrażeń i zwrotów z żółtej ramki, a także menu z ćw. 7 ułóż własny
dialog (zamów pierwsze i drugie danie, deser, a także wybierz napój).
Wykonaj ćw. 9 (w oparciu o kartę dań z ćw. 7 ułóż menu dla gości, którzy przyjdą na
Twoje urodziny)
Wykonaj ćw. 13 (dobierz odpowiedzi do pytań)
Ćw. 14 (przetłumacz słówka i podpisz poszczególne elementy obrazka).
- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa VI
- Odsłony: 1162
https://drive.google.com/file/d/1O7EUw0ZS_3eaMMwmrByEKhRo0UY2wbYT/view?usp=sharing
- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa VI
- Odsłony: 988
KLASA VI
09.04.2021 r.
Temat: Где ты любишь обедать? Ćwiczenia słownikowe
Ćwiczenia dotyczą działu 6
Zapoznaj się ze słownictwem, które rozpoczyna nowy dział. Wybierz nowe słowa i
poszukaj ich znaczenia w słowniku lub tłumaczu internetowym. Zapisz je w zeszycie,
tworząc słowniczek tematyczny.
Wykonaj ćw. 2, czyli słuchaj, powtarzaj, czytaj. Zwróć uwagę na wymowę połączeń:
ци, циа, цио, ция.
Przeczytaj dialogi z ćw. 3. Zwróć uwagę na słowniczki przy tekstach.
Wykonaj ćw. 4 – dokończ zdania zgodnie z treścią przeczytanych dialogów.
Naucz się czytać pierwszego dialogu między Pawłem, a jego mamą. Nagranie głosowe
prześlij na maila lub Messengera.