https://drive.google.com/file/d/1hW90Yqf-rdDOOhG7srW-GnN1HeUIps_U/view?usp=sharing

KLASA VI
08.12.2020 r.
Temat: Как описать характер человека?
 Czytamy i tłumaczymy teksty z ćw. 12.
 Podkreśl słowa i wyrażenia opisujące charakter człowieka.
 Odpowiedz na pytanie: С кем ты хотел бы подружиться и почему? (ustnie)
 Zapisz ćw. 13 do zeszytu
 PRACA DOMOWA: 1. Wypisz w zeszycie zwroty opisujące charakter człowieka
(ćw. 12)
2. Przetłumacz fragment tekstu z ćw. 12 na język polski (Луиза, 12 лет)

11.12.2020 r.
Temat: Odmiana przymiotników zakończonych na: ж, ш, ч, щ i к, г, х
 Przepisz do zeszytu:
M. кто? что?
D.  кого́? чего́?
C. кому́? чему́?
B. кого́? что?
N. с кем? с чем?
Ms. о ком? о чём?
A także:
D. = B. (rzeczowniki żywotne) osoby, zwierzęta
M. = B. (rzeczowniki nieżywotne) rzeczy, zjawiska
 Zapoznaj się z tabelą z odmianami i wykonaj ćw. 14
 Zapoznaj się z tabelą (połączenia jednosylabowych rzeczowników r. męskiego w Ms.
Z przyimkami: в i на), zrób notatkę w zeszycie.
 Wykonaj ćw. 16

Sprawdzian

https://drive.google.com/file/d/1oCaW8I1V1B3fEknPeNIPrnGrzArM-0kL/view?usp=sharing

KLASA VI
01.12.2020 r.
Temat: На кого похожа твоя сестра?
 Zapoznaj się z tabelą i przepisz do zeszytu jak mówimy po rosyjsku, że ktoś jest do
kogoś podobny.
 Przetłumacz ustnie zdania z ramki
 Jak powiesz po rosyjsku:
Do kogo jest podobna twoja siostra?
Paweł jest podobny do swojej mamy.
Do kogo jest podobny Sasza?
Mój brat jest podobny do taty.
Dzieci są podobne do swoich rodziców.
 Odpowiedz na pytania z ćw. 7
 Czytamy tekst z ćw. 8 i tłumaczymy nowe wyrażenia:
взрослый человек –
ему за тридцать –
она / он моложе (кого?) родителей, мамы, папы, брата, сестры
она / он старше (кого?)
моложе своих лет –
похожи друг на друга –
как две капли воды –
как с иголочки –
 PRACA DOMOWA: Naucz się czytać tekstów z ćw. 8

04.12.2020 r.
Temat: Odmiana zaimków dzierżawczych – ćwiczenia
 Czytanka
 Zapoznaj się z ramką – czym są i na jakie pytania odpowiadają zaimki dzierżawcze?
 Wykonaj ćw. 9
 Zapoznaj się z kolejna ramką – odmiana zaimków: мой, наш
 Wykonaj ćw. 10 i 11
 PRACA DOMOWA: Przeczytaj informacje z niebieskiej ramki i zrób notatkę w
zeszycie zgodnie z punktami:
1.Czym jest Order Uśmiechu?
2.Komu jest wręczany?
3.Kawalerowie Orderu Uśmiechu (nazwiska, kim byli / są?).

KLASA VI
24.11.2020 r.
Temat: Omówienie sprawdzianu
 Omówienie błędów najczęściej popełnianych na sprawdzianie.
 Wspólne rozwiązywanie kart pracy
 Czytanka

27.11.2020 r.
Temat: Как он / она выглядит?
 Zapoznaj się ze zwrotami z ćw. 5 i przepisz je do zeszytu.
 Ustnie opisujemy ludzi przedstawionych na obrazkach
 Tłumaczymy zwroty potrzebne do opisu wyglądu zewnętrznego.
у него – on ma, у неё – ona ma
 Przetłumacz na język rosyjski:
To jest dziewczynka. Ma na imię Monika. Ma okrągłą buzię. Monika ma zielone oczy,
zadarty nos i krótkie, kręcone, rude włosy. Ma wesoły uśmiech. Ona ma 5 lat.
 PRACA DOMOWA: Wytnij z gazety lub narysuj dowolną osobę i opisz jej wygląd
zewnętrzny. Pomogą Ci w tym wyrażenia z podręcznika i pytania z ćw. 6. Im więcej
zwrotów użyjesz tym lepiej praca zostanie oceniona! Pracę prześlij do oceny do
1.12.2020 r.