- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa VII
- Odsłony: 1023
https://drive.google.com/file/d/13_ZPhKTvQY5lBnTQZcJVmiI8-gZFjFBT/view?usp=sharing
sprawdzian wiadomości
https://drive.google.com/file/d/1CZNjIZxF_OSa-CuJzY3ww0xhyGNGQLLj/view?usp=sharing
- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa VII
- Odsłony: 1040
KLASA VII
17.11.2020 r.
Temat: Мои близкие
Przyjrzyj się ilustracji w podręczniku (str. 30) i ustnie odpowiedz na pytania:
Кто на иллюстрации?
Где они находятся?
Сколько им лет?
О чём они разговаривают?
Czytamy i tłumaczymy pytania z ćw. 1/30. Słuchając tekstu rób notatki, a po
dwukrotnym wysłuchaniu tekstu odpowiedz na pytania (całym zdaniem).
Zapisz do zeszytu: Moje rodzeństwo – мои брат и сестра
Moi dziadkowie – мои бабушка и дедушка
Odszukaj w tekście imiona odojcowskie (отчество). Przypomnij sobie jak je
tworzymy. Końcówki żeńskie: -овна, -евна, końcówki męskie: -ович, -евич.
Wykonaj ćwiczenie: (Utwórz imiona odojcowskie)
Przykład: Ольга (дочь Ивана) - Ольга Ивановна
Przykład: Павел (сын Петра) - Павел Петрович
1. Мария (дочь Степана) -
2. Александр (сын Николая) -
3. Александра (дочь Николая) -
4. Николай (сын Александра) -
5. Тамра (дочь Александра) -
6. Олег с(ын Степана) -
7. Лариса (дочь Сергея) –
Wykonaj ćw. 2/30 w zeszycie
Племянник – siostrzeniec, bratanek
Племянница – siostrzenica, bratanica
Przypomnij sobie liczebniki (ćw. 3/30)
PRACA DOMOWA: Czytanka z ćw. 1/30 – „Моя семья”
19.11.2020 r.
Temat: Немного о себе – sprawdzian wiadomości
Pobierz i uzupełnij test. Do godz. 19.00 (19.11.2020 r) odeślij na maila:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Powodzenia!
- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa VII
- Odsłony: 982
https://drive.google.com/file/d/1KD4WnGp05oPrg2DWN82BjUmLyFXZaEAM/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1uKywibqWOT1JYNPG4DBHEZhKQoCJ-0RA/view?usp=sharing
- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa VII
- Odsłony: 1009
https://drive.google.com/file/d/1CLU0xBF67WRfFefrmIFxmLz-HwS2TWG_/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/15HOr6l61xIu_nut74OKTlN0zVOVpcV4u/view?usp=sharing
- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa VII
- Odsłony: 1018
Dzień dobry,
Powinniśmy mieć lekcje w dniach:
26 X 2020
9 XI 2020 Zagrożenie powodziowe . Ekstremalne warunki pogodowe
23 XI 2020 Zagrożenie terrorystyczne. Powtórzenie wiadomości.
7 XII 2020 Sprawdzian wiadomości. Podstawy z zakresu pierwszej pomocy.
Ponieważ nie wysłałam materiałów 26 X ,dlatego wyślę 16 X 2020 (Wypadki i katastrofy
komunikacyjne. Niebezpieczne substancje chemiczne)
Dzisiaj zapraszam na spotkanie. Proszę skopiować link do przeglądarki internetowej. Zajęcia
zaczniemy o 13.50, proszę połączyć się 5 minut wcześniej.
https://meetingsemea6.webex.com/meet/dor_rad
Temat: Zagrożenie powodziowe 9 XI 2020
Zapoznaj się z materiałem na str.43- 47
Zapamiętaj:
- jakie są przyczyny powodzi,
- co należy zrobić w czasie zagrożenia powodziowego,
- co należy zrobić w czasie powodzi,
- co należy zrobić po opadnięciu wód powodziowych.
W trakcie powodzi warto również pamiętać o odpowiedniej sygnalizacji. Wymachując
materiałem w odpowiednim kolorze, możesz przekazać komunikat ratownikom:
kolor biały – chcesz opuścić miejsce, w którym się znajdujesz,
kolor czerwony – potrzebna pomoc medyczna,
kolor niebieski – prosisz o jedzenie i wodę.
Aby przekazać sygnały pilotom śmigłowców, należy wykorzystać następujące symbole:
X – potrzebna pomoc medyczna,
V – potrzebna pomoc,
N – niepotrzebna pomoc.
Zapisz: Sprawdź czy potrafisz 2, 4, str.47, ćw.1 str.47 .
Wypisz zniszczenia, które niesie powódź.
Temat: Ekstremalne warunki pogodowe
Zapoznaj się z materiałem str. 48-53
Zapisz: Ćwiczenie 4 str. 53 Zasady bezpieczeństwa podczas burzy.
Odpowiedzi prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 16 XI 2020
Pozdrawiam
Dorota Makaruk