- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa VII
- Odsłony: 1089
KLASA VII
08.04.2021 r.
Temat: Ты любишь свою школу? - переводим текст
Przeczytaj tekst z końca podręcznika: Ты любишь свою школу? (str.73).
Ułóż 3 pytania do tekstu i odpowiedz na nie pełnymi zdaniami (w języku rosyjskim).
Przetłumacz tekst na język polski. W razie problemów skorzystaj ze słownika lub
tłumacza internetowego.
Tłumaczenie prześlij do oceny.
- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa VII
- Odsłony: 1213
KLASA VII
30.03.2021 r.
Temat: Учить или учиться? – ćwiczenia w użyciu czasowników
Dyktando
Posłuchaj dialogu i odpowiedz na pytania.
Zapoznaj się z ramką z wykrzyknikiem str.52
Podkreśl czasowniki w tekście dialogu. Czym się różnią od siebie te czasowniki
(budowa), jak tłumaczymy te czasowniki na język polski, jakiemu zaimkowi
odpowiada cząstka –ся (się)
Zapoznaj się z ramką Внимание (kiedy używamy końcówki –сь, a kiedy –ся? Jaka
jest różnica między czasownikami: учить i учиться?) Zrób notatkę w zeszycie.
Przeczytaj dialogi z podziałem na role.
Przeczytaj ramki z wykrzyknikiem.
W języku rosyjskim nie ma podziału na zaimki męskoosobowe i niemęskoosobowe!
Uzupełnij zdania ćw.2/52
Karty pracy ćw. 1, 2, 3, 4
PLIK PDF
https://drive.google.com/file/d/1T-fZ4eteEsI1TnqIPCGApqe-Sfst-PsR/view?usp=sharing
- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa VII
- Odsłony: 1114
Klasa VII
18.03.2021 r.
Temat: Мы ученики седьмого класса
Czytanka na ocenę
Odczytaj wypowiedzi uczniów z ćw. 4/49.
Zawróć uwagę na:
- wymowę końcówek ого, его
- częste wykorzystywanie w tekstach rosyjskojęzycznych symbolu №
- inny porządek słów przy podawaniu numeru klasy.
Przeanalizuj schemat, porównaj system oświaty w Polsce i Rosji.
Opowiedz o sobie i swojej klasie (ustnie)
Przeanalizuj tabelę str.49. – sposób tworzenia liczebników porządkowych oraz ich
skrócony zapis.
Ćwiczenie z kart pracy (ćw. 3)
Wykonaj ćwiczenie online: https://learningapps.org/view12223432
PRACA DOMOWA: ćw. 4 z kart pracy
PLIK PDF
https://drive.google.com/file/d/1EVZozbX_Am4vbzWOsuPVm2UCh13ZxDek/view?usp=sharing
- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa VII
- Odsłony: 1151
KLASA VII
23.03.2021 r.
Temat: У расписания уроков
Wysłuchaj dialogu i odpowiedz na pytania.
O jakim dniu jest mowa w dialogu?
Przypomnienie dni tygodnia.
Powiedz jakich lekcji nie ma w polskich szkołach?
W które dni tygodnia klasa 7B ma najwięcej lekcji, a kiedy najmniej?
Jakich języków uczą się uczniowie klasy 7B?
Przeczytaj przedmioty oznaczone skrótami i rozwiń te skróty. Przepisz je do zeszytu.
Utrwalenie słownictwa – przedmioty szkolne
Ćw. 2/50
PRACA DOMOWA: Napisz po rosyjsku swój plan lekcji. Ułóż krzyżówkę z hasłem:
НЕДЕЛЯ
25.03.2021 r.
Temat: Мой любимый предмет
Przeczytaj dialog ćw. 3/51 i odpowiedz na pytania: Билогия-любимый предмет
Алекса? Какие любимые предметы Алекса? Какие у него отметки?
Wpisz do zeszytu nazwy ocen w języku rosyjskim.
W Rosji najwyższą oceną jest 5. 1 stawiane są bardzo rzadko, bo 2 tez są oceną
negatywną!
Zapoznaj się z ramką Внимание, jak tworzymy celownik rzeczowników.
Ćwiczenia ustne na podstawie ćw.4.
Przetłumacz na język rosyjski zdania:
Jaki jest Twój ulubiony przedmiot?
Moje ulubione przedmioty to matematyka, język angielski i geografia.
Z języka polskiego mam 5, a z biologii 3.
Z w-f mam 6, a z historii 4.
Jakie masz oceny z języka rosyjskiego, fizyki i chemii?
Ćw. 3 i 4 z kart pracy
PLIK PDF
https://drive.google.com/file/d/1E-os0IwFlQ88_IlDKT5sel7pRgIjWINv/view?usp=sharing
Na następnej lekcji – dyktando!
- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa VII
- Odsłony: 1019
KLASA VII
09.03.2021r.
Temat: Самые популярные русские сувениры
Przeczytaj informacje o rosyjskich pamiątkach (str. 70-71) i zrób notatkę w zeszycie.
Przygotuj prezentację multimedialną lub plakat (format minimum A3) na temat
dwóch, wymienionych w podręczniku, rosyjskich pamiątek (innych niż opisane w
podręczniku). Praca ma być wykonana w języku rosyjskim (najważniejsze informacje,
ciekawostki, zdjęcia, …). Pracę wyślij na maila do 15 marca.
11.03.2021 r.
Temat: В нашей школе, в нашем классе
Czytamy i tłumaczymy tekst z ćw. 1/48. Powiedz jakie pomieszczenia zostały
przedstawione na obrazkach?
Zwróć uwagę na ramkę z wykrzyknikiem. Przepisz ją do zeszytu.
Powiedz, gdzie w naszej szkole znajdują się: pokój nauczycielski, sala gimnastyczna,
biblioteka, przedszkole, kuchnia?
Korzystając ze zwrotów z ćw. 2 opowiedz o naszej szkole (ustnie).
Zapoznaj się z ilustracją z ćw. 3/48. Przeczytaj podpisy. Powiedz, których
przedmiotów nie ma w Twojej klasie?
Zapamiętaj! Rzeczownik класс w języku rosyjskim jest rodzaju męskiego, a тетрадь
rodzaju żeńskiego.
PRACA DOMOWA: Naucz się czytać tekst z ćw. 1/48. Opisz w zeszycie swoją
szkołę (wykorzystaj zdania z ćw. 2).