- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa VII
- Odsłony: 1033
Klasa VI i VII Zajęcia rozwijające z języka angielskiego dnia 6.11.2020 r.
Temat : The Independence Day. Dzień niepodległości quiz językowy.
1. Po obejrzeniu filmu zapisz słownictwo i zrób zdjęcie :
-Independence – Niepodległość
- an emblem – godło
- National anthen – hymn narodowy
https://www.youtube.com/watch?v=IsZcl_C3k3c
2. Zapraszam do obejrzenia ,,The History of Poland”
https://www.youtube.com/watch?v=3tHI26aH3Xg
- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa VII
- Odsłony: 982
https://drive.google.com/file/d/13XUhtX3tJ3dEsgFAo252tGtMZd2mHrzS/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1CjuZRmU0h7RooJTWbHyiSwupLxisQILI/view?usp=sharing
- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa VII
- Odsłony: 1033
Język angielski klasa VII
1. Temat : Piszemy list o miejscu, które zwiedziliśmy w czasach Past Simple i Past continuous.
- Napisz w zeszycie list, zrób zdjęcie i wyślij do godz.18.00 na messenger. Można to zrobić w
zeszycie do wypracowań.
- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa VII
- Odsłony: 1143
KLASA VII
03.11.2020 r.
Temat: Моё хобби-туризм
Przeczytaj dialog z ćw. 1/26 i pisemnie odpowiedz na pytania: Что любит делать
Лукаш / Наташа?
Uzupełnij luki w tekście (ćw. 2/26)
Zapoznaj się z rubryką Внимание. Jakie znaczenie ma czasownik любить? Zapisz
odmianę czasownika w zeszycie.
Ludowa wróżba „Kocha, nie kocha…” – „Любит, не любит…”. Sprawdź jaki
będzie wynik wróżby z kwiatka na zdjęciu.
Wstaw odpowiednie formy czasownika любить:
Я не __________ спорт.
Мой брат и папа __________ играть в футбол.
Ты __________ играть на компьютере?
Мы __________ гулять по горам.
Маша __________ свою школу.
Ребята, вы __________ школу?
Zapoznaj się ze zwrotami zawartymi w ćw. 3/26. Zwróć uwagę, że zwracając się do
osób starszych, bądź grupy osób należy używać zaimka вы i czasownika w formie 2
os. l. mn. (ćwiczenia ustne – zadajemy pytania i odpowiadamy na nie).
Korzystając z wyrazów z zielonej ramki z ćw. 3/26 zapisz po 5 odpowiedzi do pytań:
Какие у тебя хобби?
Моё хобби – это _______________.
Что ты любишь (делать)?
Я люблю ________________.
Praca domowa: Naucz się odmiany czasownika любить.
Wykonaj poniższe ćwiczenia:
1. Zapisz słowa w takiej kolejności, aby każde następne zaczynało się literą, jaką kończy
się poprzednie. Zacznij od słowa ИНТЕРНЕТ.
ИНТЕРНЕТ, КОМПЬЮТЕР, РАДИО, АВТОБУС, ТУРИЗМ, МОДА, АЛЬПИНИЗМ,
МУЗЫКА, СПОРТ, ТЕАТР, ОКЕАН, НОУТБУК.
2. Postaw akcenty w wyrazach (w razie potrzeby skorzystaj ze słownika w podręczniku
str. 85-91). Podkreśl wyrazy, w których akcent pada na ostatnią sylabę.
политика, туризм, мода, река, гора, книга, баскетбол, музыка, Интарнет, футбол.
05.11.2020 r.
Temat: Ты любишь футбол?
Na następnej lekcji rozpoczynamy powtórzenie wiadomości z działu I.
Zapoznaj się z rubryką Внимание str. 27. Zrób notatkę w zeszycie.
Хобби – rzeczownik nieodmienny rodzaju nijakiego.
моё хобби / метро / такси / радио / кино
zaimki dzierżawcze
Rodzaj męski мой брат твой брат
Rodzaj żeński моя книга твоя книга
Rodzaj nijaki моё хобби твоё хобби
Liczba mnoga мои родители
мои книги
твои родители
твои книги
Wykonaj ćwiczenie:
Wpisz zaimki: мой, моя, моё, мои, твой, твоя, твоё, твои.
(мой) Альпинизм - это _____ хобби. Это _____ родители, а это _____ сестра. Это не
_____ книга. Где _____ книги? Вот _____ школа!
(твой) Где ______ сестра? Это ______ брат? Шахматы - это ______ хобби? ______
книга здесь! Это ______ родители?
Ćw. 4/27 – ustnie zadajemy pytania odnośnie naszych zainteresowań i odpowiadamy
na nie.
Pisemnie odpowiedz na 3 pytania: Что ты любишь (делать)? Что ты не любишь
(делать)? Какие у тебя хобби / увлечение?
Przeczytaj zdania z ćw. 6/27, zwracaj uwagę na wymowę, akcenty i intonację.
Praca domowa: Napisz o sobie. Uwzględnij następujące informacje:
1. Jak się nazywasz,
2. Skąd jesteś (kraj, miasto/wieś),
3. Ile masz lat,
4. Jakie języki obce znasz i jakich się uczysz,
5. Jakie jest twoje hobby, co lubisz robić.
Odnieś się do wszystkich punktów. Pracę prześlij do oceny!
PRACA DLA CHĘTNYCH* Pobierz i wypełnij karty pracy (wykonując ćwiczenie
ze słuchu odsłuchaj nagrania z płyty dołączonej do podręcznika – CD 37). Na
wykonanie tego zadania chętne osoby mają tydzień - do 12.11.2020 r. Bardzo zachęcam
https://drive.google.com/file/d/17MkSmwJs2J4zWg12ULUOGhT_ghLXHSKK/view?usp=sharing
zachęcam.
- Szczegóły
- Marta Korszeń
- Kategoria: Klasa VII
- Odsłony: 998