KLASA V
03.02.2021 r.
Temat: Идём к врачу. Poznajemy nowa leksykę
 Odpytanie z tekstu piosenki.
 Czytamy i tłumaczymy nowe słówka z działu 5.
 Czytamy słówka z ćw. 2 – zwróć uwagę na poprawną wymowę.
 Przepisz do zeszytu rzeczowniki z ćw. 3 (l.poj i l.mn) i zaznacz akcenty.
 Czytamy i tłumaczymy dialogi.
 PRACA DOMOWA: Narysuj głowę, a także całą postać i podpisz części twarzy i
ciała w języku rosyjskim.
 Naucz się czytać jednego z dialogów.
 Ucz się części ciała na pamięć (za tydzień sprawdzenie słownictwa).

04.02.2021 r.
Temat: У врача – poznajemy konstrukcje.
 Czytamy dialogi na ocenę.
 Zapoznaj się z konstrukcjami z ramki i zrób notatkę w zeszycie.
 Przetłumacz zdania na język rosyjski:
Boli mnie gardło.
Borysa bolą zęby.
Mam anginę.
Masza ma katar.
Monika choruje na grypę.
Ona czuje się źle.
 Wykonaj ćw. 5
 Podpisz obrazki z ćw. 7
 PRACA DOMOWA: Pamiętaj na przyszłej lekcji sprawdzenie znajomości części
ciała!
 Wykonaj ćw. 6 i dokończ ćw. 7 (Uzupełnij zdania podpisami z rysunków)

KLASA V
27.01.2021 r.
Temat: Идём на концерт - упражнения
 Czytanka na ocenę
 Zapoznaj się z ramką str. 63 z odmianą rzeczowników концерт i театр
 Przepisz informacje z ramki str. 64 do zeszytu
 Wykonaj ćw. 12/64 i 14/66
 PRACA DOMOWA:
 Przeczytaj informacje z niebieskiej ramki str.64
 Wyszukaj w Internecie informacje o znanym rosyjskim sportowcu. Napisz o nim
notatkę w zeszycie (kilka zdań)

28.01.2021 r.
Temat: Учим песенку „Танец маленьких утят”
 Czytamy i tłumaczymy tekst piosenki
 Posłuchaj piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=gK9GHcvCCNc
 Powtarzamy tekst piosenki pojedynczo i chórem
 Wykonaj ilustrację do piosenki
 PRACA DOMOWA: Naucz się czytać tekstu piosenki

KLASA V
16.12.2020 r.
Temat: Рождество в Польше и России
 Wykonaj słowniczek tematyczny:
Рождество, Сочельник, костёл, церковь, ёлочные украшения, наряжать ёлку,
рыба, пирог с маком, пельмени с грибами и капустой, приносить подарки,
поздрвлять „С праздником”, Дед Мороз, Снегурочка
 Czytamy i tłumaczymy tekst o Świętach B.N. (ćw. 8)
 Ćw. 9 (1 i 2 zdanie)
 Obejrzyj filmik i spróbuj złożyć postać Dziadka Mroza – origami
Link: https://www.youtube.com/watch?v=VgO8mHcS00E

17.12.2020 r.
Temat: Поздравляем друг друга с Рождеством – piszemy pocztówkę
 Czytamy i tłumaczymy dialogi z ćw. 3
 Przepisz informacje z ramki – jak składamy życzenia. (Przepisz czasownik z pytaniem
i po dwa przykłady, oraz tłumaczenie na j. polski.)
 Zapoznaj się z ćw. 5, zwróć uwagę na to jak adresujemy pocztówki w j. rosyjskim.
 Przepisz do zeszytu przykładowe życzenia:
Мама!
Поздравляем тебя с Рождеством!
Желаю тебе счастья и долгих лет жизни.
Твоя дочь Ирина
 PRACA DOMOWA: Pobierz plik z pocztówką, pokoloruj ją. Napisz życzenia do
koleżanki lub kolegi z Rosji z okazji Nowego Roku. Życz jej / mu zdrowia i dobrych
ocen. Zaadresuj kartkę.
PLIK PDF

https://drive.google.com/file/d/1ICfH0PD3OOoMgnLjG2SlBF4PTc25_y78/view?usp=sharing

KLASA V
20.01.2021 r.
Temat: Упражнения в употреблении глаголов „любить” и „хотеть”
 Przypominamy odmianę czasownika „любить”
 Przepisz odmianę czasownika „хотеть” do zeszytu
 Wykonujemy ćw. 5 i 6/60
 Przepisz do zeszytu:
слушать (что?) музыку / концерт / радио
słuchać (czego?) muzyki / koncertu/ radia
 Ćw. 7/61
 Opowiedz na pytanie: Что ты любишь делать?
 Ćw. 11/63
 PRACA DOMOWA: Odmiana czasownika „любить” na pamięć.

21.01.2021 r.
Temat: Работа с текстом „Что любят друзья Бориса и Вики?”
друзья – przyjaciele
друг – przyjaciel
 Czytamy i tłumaczymy tekst czytanki 9/62
 Przepisz słowniczek, który znajduje się przy tekście do zeszytu.
 Przepisz:
заниматься (чем?) спортом / музыкой
uprawiać (co?) sport, zajmować się (czym?) muzyką
я занима́юсь
ты занима́ешься
он/она занима́ется
мы занима́емся
вы занима́етесь
они занима́ются
 PRACA DOMOWA:
 Przetłumacz na język polski zdania z ćw. 13/65
 Naucz się czytać „Что любят друзья Бориса и Вики?”
 Wykonaj ćw. 10

KLASA V
09.12.2020 r.
Temat: Test kontrolny z działów 1-3
Pobierz i wypełnij test. Prześlij do oceny tego samego dnia (09.12.2020 r.) do godziny 19.00.
Wykonując ćwiczenia dbaj nie tylko o poprawność, ale też o estetykę pisma! Powodzenia!
PLIK PDF

https://drive.google.com/file/d/1Z45rLpXLgpbaVRbUWY8kkYjcHYI2gqAs/view?usp=sharing

10.12.2020 r.
Temat: Что ты любишь? Formy spędzania czasu wolnego
 Omówienie nowego słownictwa.
 Zapisz w zeszycie następujące konstrukcje:
любить кого? что? музыку, животных прогулки
любить что делать? ловить рыбу, ходить в кино, играть в баскетбол
интересоваться чем? театром, компьютерными играми
заниматься чем? музыкой, спортом
 Czytamy i tłumaczymy dialogi.
 Przepisz odmianę czasownika любить do zeszytu, podkreśl końcówki.
 Wykonujemy ćw. 4 (ustnie)
Павел любит…
Борис любит…
Вика любит…
 PRACA DOMOWA: 1. Ułóż 6 zdań z różnymi formami czasownika любить,
wykorzystaj zwroty ze słowniczka obrazkowego. Do każdego zdania użyj innego
wyrażenia.
2. Pobierz i wypełnij karty pracy.
PLIK PDF

https://drive.google.com/file/d/1G4BkL3fKYgX56HpA4lPPQ5I69-8eUwtB/view?usp=sharing